Yeni sezonda Türkiye'de Moda
Moda la Turca'da!

Blogspot iki saniye içinde yönlendirilecektir. Moda la Turca'ya geçemiyorsanız burayı tıklayın:
http://modalaturca.wordpress.com
ve favorilerinizi güncellemeyi unutmayın!.

Türkiye'de Moda:

Kimlik, Kültür ve Sınıfsal Temsiller

  • Neden bu blog?

    İsmiyle oldukça kapsamlı bir içerik vaadeden bu blog, aslında daha çok Türkiye'deki modaya (özellikle "haute couture", türkçesi "yüksek terzilik" olan ve Simmel'e göre önce elitlere ve bir süre sonra toplumun bütününe hitap eden olguya) dair bugüne dek yapılmış kaynakların bir derlemesini yapmak üzere düşünüldü. Sosyoloji okumaya ilk başladığım yıllardan beri, modayla pek alakam olmasa da ("fashionably sensitive but too cool to care" sloganını benimsemişimdir hep") gerçekleştirmek istediğim bir projenin altyapısı olma amacı taşıyor; Fransa'da bile henüz kolay kabul edilmeyen "moda sosyolojisi" kavramını bir nebze olsun Türkiye'ye aşılamayı hedefliyor. Ve bu arada, belki Türkiye'deki modayla ilgilenen kişiler için de kaynaklara kolay ulaşmak için bir araç olur. Günün birinde iyi bir analiz yapmam dileğiyle... Olur da ulaşmak isterseniz: damla.bayraktar@gmail.com

Turkish fashion in transition

Posted by little drop of poison On

"This essay aims to exhibit signs of the radical changes shaking both the Turkish economy and the textiles and apparel industry. Although, striking developments are on the agenda, there are still crucial steps to be taken in the short and medium term, and thus, this essay examines the next 20 years. In doing so, the recent developments of the Turkish Economy are considered while delving into the transformation struggle of the Turkish Textile and Apparel Industry from selling under private brands to own brands. In this context, two distinguished examples of Turkish brands, namely, Mavi Jeans and Bill’s, are also covered. The number of such firms is not abundant, but not limited to these two firms. The phenomenon of 2005 has also been tackled regarding the removal of quotas and its initial impact on the sector, the sectors’ immediate response, and the future safeguards. The concluding section discusses the Turkish Consumer profile, which is increasingly becoming fashion and brand minded."

TURKEY in Transition: Expectations in the Textile and Apparel Industry, for the Next Two Decades, A. Mahmut Koçak, MSc., Woolmark Executive, January 2006

Arayalım