Yeni sezonda Türkiye'de Moda
Moda la Turca'da!

Blogspot iki saniye içinde yönlendirilecektir. Moda la Turca'ya geçemiyorsanız burayı tıklayın:
http://modalaturca.wordpress.com
ve favorilerinizi güncellemeyi unutmayın!.

Türkiye'de Moda:

Kimlik, Kültür ve Sınıfsal Temsiller

  • Neden bu blog?

    İsmiyle oldukça kapsamlı bir içerik vaadeden bu blog, aslında daha çok Türkiye'deki modaya (özellikle "haute couture", türkçesi "yüksek terzilik" olan ve Simmel'e göre önce elitlere ve bir süre sonra toplumun bütününe hitap eden olguya) dair bugüne dek yapılmış kaynakların bir derlemesini yapmak üzere düşünüldü. Sosyoloji okumaya ilk başladığım yıllardan beri, modayla pek alakam olmasa da ("fashionably sensitive but too cool to care" sloganını benimsemişimdir hep") gerçekleştirmek istediğim bir projenin altyapısı olma amacı taşıyor; Fransa'da bile henüz kolay kabul edilmeyen "moda sosyolojisi" kavramını bir nebze olsun Türkiye'ye aşılamayı hedefliyor. Ve bu arada, belki Türkiye'deki modayla ilgilenen kişiler için de kaynaklara kolay ulaşmak için bir araç olur. Günün birinde iyi bir analiz yapmam dileğiyle... Olur da ulaşmak isterseniz: damla.bayraktar@gmail.com

"In this paper, I explore the manner in which, since the 1980s, some Turkish domestic firms in the clothing industry have found ways of connecting themselves to the global webs of manufacturing, distribution, and retailing of garments. I call attention to two related developments that have occurred during the process. First, a number of manufacturing firms have acquired enough autonomy to develop and exercise their own strategies, have upgraded their operations, and, as original brand-name manufacturers, have evolved into global competitors. Second, some large domestic manufacturers have experienced a cautious and gradual transformation from industrial capital to commercial and financial capital. The findings show the necessity of seeing firms as intentional agents of change with some autonomy of their own as well as the importance of maintaining a structural understanding of power relations in the networked relationships of the global economy."

Tokatli N, 2003, "Globalization and the changing clothing industry in Turkey" Environment and Planning A 35(10) 1877 – 1894

Arayalım