Yeni sezonda Türkiye'de Moda
Moda la Turca'da!

Blogspot iki saniye içinde yönlendirilecektir. Moda la Turca'ya geçemiyorsanız burayı tıklayın:
http://modalaturca.wordpress.com
ve favorilerinizi güncellemeyi unutmayın!.

Türkiye'de Moda:

Kimlik, Kültür ve Sınıfsal Temsiller

  • Neden bu blog?

    İsmiyle oldukça kapsamlı bir içerik vaadeden bu blog, aslında daha çok Türkiye'deki modaya (özellikle "haute couture", türkçesi "yüksek terzilik" olan ve Simmel'e göre önce elitlere ve bir süre sonra toplumun bütününe hitap eden olguya) dair bugüne dek yapılmış kaynakların bir derlemesini yapmak üzere düşünüldü. Sosyoloji okumaya ilk başladığım yıllardan beri, modayla pek alakam olmasa da ("fashionably sensitive but too cool to care" sloganını benimsemişimdir hep") gerçekleştirmek istediğim bir projenin altyapısı olma amacı taşıyor; Fransa'da bile henüz kolay kabul edilmeyen "moda sosyolojisi" kavramını bir nebze olsun Türkiye'ye aşılamayı hedefliyor. Ve bu arada, belki Türkiye'deki modayla ilgilenen kişiler için de kaynaklara kolay ulaşmak için bir araç olur. Günün birinde iyi bir analiz yapmam dileğiyle... Olur da ulaşmak isterseniz: damla.bayraktar@gmail.com

Türkiye'de yayın yapmakta olan Vogue ve Ala dergileri üzerinden bir toplumsal cinsiyet okuması yapan Sydney Alfonso, "A 'White' Tie Affair?" makalesinde "beyaz" ve "siyah" olarak adlandırdığı seküler ve muhafazakar elitlerin modayla ilişkilerini ortaya koyuyor. Farklı ideolojilerden beslenmelerine rağmen iki derginin de tüketim kültüründen ve yerleşik kadın-erkek rollerinden beslendiğinin altını çiziyor.



A “White” Tie Affair? The Nationalist Discourse of “Black and White” Females in Turkish Fashion Magazines, Sydney Alfonso, 2012.
While most research on the discourses of globalization is consistently western and masculine, feminist geography is about grounding, locating, mapping and linking empirical realities that maintain female personal identities (Nagar et al. 2002; Hyndman). It is important to note that feminist geography does not simply concentrate on the differences between women and men but on how these identities impact individual women. By analyzing the nationalist discourse of Vogue and Alá through a feminist geographic lens, I hope to highlight how both magazines silence and conflate women’s personal identities within Turkey’s geopolitical sphere.

Categories:

Arayalım